About Inove

We are an IT consulting company and a Microsoft Partner, focused on implementing, training and supporting the solutions from the Microsoft platform for business and adapt the technologies in agreement with you company’s needs. Our main goal is helping your organization to achieve its objectives, thus improving your employees and clients’ quality of life.

What is our role?

We make society more productive due to our innovative technologic solutions with a team of 200 employees that love what they do. We are specialists in the Microsoft platform and we have teams dedicated to implement and support the Dynamics AX, Dynamics CRM and cloud solutions.

What do we believe?

Organizations that are more productive are more lucrative and can offer further quality of life to their employees. People with life quality are happier. Happier people execute astounding and surprising projects together!

What is our inspiration?

Building a more productive world, with more quality of life and happier people due to technology.

How do we make a difference?

  • Composing a high performance team, guided by inove’s DNA: passion + connection + inspiration + humility + appropriation.

  • Infusing ethics in everything we do.

  • Using the solutions we develop and implement first at inove and, subsequently presenting them to the market.

How inove was built?

Facts and figures

0
employees dedicated to Dynamics products and cloud solutions
0
successful implementations of Dynamics AX
0
support clients of Dynamics AX
0
offices in Brazil (São Paulo and Curitiba)
0
office in Miami, FL
0
international partners
0
hours of delivered projects
0
clients
0
projects accomplished

Awards that we have received

Microsoft Partner Awards
As PMEs que mais crescem no Brasil – 2014
CIO Review
Presidents Club for Microsoft Dynamics
Microsoft Partner of the Year Award
Empresa Mais Digital 2015
Adobe Solution Partner
Microsoft 2018

See what our clients are saying about inove

  • “Com o Dynamics CRM a área comercial da TESSA consegue centralizar as informações dos clientes, oportunidades que estão sendo desenvolvidas e cadastro de clientes potenciais. Concretizando uma melhor organização da força de vendas, que tem atuação nacional e internacional. Eliminamos a duplicidade de oportunidades (o que gerava distorções nas previsões mensais), passamos a ter visibilidade de nosso pipeline e ganhamos o apoio de dados confiáveis para tomar decisões. Além disso, conseguimos saber quais são os valores brutos e líquidos, já descontados os comissionamentos, de cada oportunidade. “

    Thiago Tessarolo | Tessa
  • “Em poucos meses de uso do Microsoft Dynamics CRM já percebemos o avanço de nossa área de Atendimento ao Cliente. Temos métricas e com as informações dos clientes armazenadas em um sistema consolidado, conseguimos ter um atendimento proativo, antecipando as necessidades das empresas e assim agregamos valor em nossos serviços. Nosso objetivo de fidelizar os clientes está se tornando realidade.”

    logo Stericycle
    Bruno Guiss, Director IS Infrastructure Latin America da Stericycle
  • “Com o crescimento da nossa carta de clientes, no início de 2020 percebemos que seria necessário um upgrade em nossa estrutura web e para isso o nosso custo praticamente dobraria dentro do Amazon AWS. Recebi uma proposta da i9tec e migramos para uma nova estrutura dentro do Microsoft Azure onde tivemos um ganho muito grande de performance e ainda reduzimos o nosso custo em mais de 50%.”

    Daniel Martins – Sócio Diretor na Treino Online
  • “Hoje, na Lógica Automação, temos as informações de nossos clientes centralizadas e acompanhamos todo o ciclo de vendas utilizando as funcionalidades básicas do Dynamics CRM Online.”

    “Com o Microsoft Dynamics CRM Online conseguimos saber em poucos cliques em qual etapa do processo de vendas nossos clientes potenciais estão, garantindo a agilidade que a Lógica precisa para atuar no fechamento de novos negócios.”

    “O acompanhamento das ocorrências e a resolução de chamados dos clientes da Lógica são feitos através do Microsoft Dynamics CRM Online. Ele nos dá os relatórios e gráficos que precisamos em tempo real para garantir a excelência da nossa prestação de serviços.”

    Logo Lógica Automação
    Simone Pereira | Lógica Automação

Our clients

Composite
Grupo Brasanitas
Tessa
Netpark
Iimak
Stericycle

Our solutions

Business productivity

Learn more about Office 365

Learn more about the Azure

Find out how we can help your company

Fill the form to request more information

You are interested in: